SeLaMaT DaTaNg ke BLog ButTerFly_GurL87

Will You Be My Chocolate 1

“Jom g klas cepat. Dah lambat la ni. Korang wei kan kena tendang kuar lak dari klas cam tak tau je kan perangai En.Sham tu.”

“Ye la. Bising la ko ni. Jom cepat. Yaya ko ni lambat g ke?”

“Ye la. I’m on da way ni.”

“Lambat jer minah ni.” gerutu si Yana.

“Bese la aku kan ke cun Mekap kena cantik-cantik la.” dah tersengih-sengih cam ciput sedut lak nampak gigi yang tak berapa nak cun coz gigi kat depan dah tercabut bahagian sisi, sekali tengok dah cam terowong smart.Hehe.

“Blah la ko. Jom gerak.” dah pastu berebut kuar pintu umah. Elok le tu.

“Nasib baik En.Sham tak masuk g. Masak kita semua.”

“Tu la ko semua sebab ko. Nak solek sangat. Cam cantik jer.”

“Bising la ko Yana. Aku tau ko jeles kan sebab aku lagi cantik dari ko.”

“Wei!Bising la korang.” kan ke si Qure dah marah tu. Tu la sapa suh bising-bising g. Lupe lak nak kenalkan diri. Nama aku Husna aka Una, yang marah-marah tadi Qurratul aka Qure, Liana aka Yana n da last one Nadya aka Yaya. Wat pengetahuan korang si Yaya ni la gigi cam terowong smart tu. Si Yana punya kije la bg gelaran cam gitu kat dia. Kiteorang merupakan student kat Unisel, dekat Bestari Jaya tu.

“Wei, korang kelas batal la ari ni. En.Sham takde la.” tetibe je Zul masuk dan bersuara.

“Betul ke ko ni Zul?”

“Ek eleh tak caya lak ko ni. Tak caya g la check. Nyampah I tau nyah.” udah dia wat dah gaya rotong dia tu. Geli kitaorang nengokkan.

“Maleh la. Dah r jom balik hostel.“ ajak Qure.

“Jom la. Jap, pe kata kalu kita kua nak g mid valley. Lagipun petang ni kan takde klas.” cadang Yana.

“Ok gak idea korang tu. Jom la kita gerak terus.” Qure pon dah bagi green light tuk g tu. Cantik la tu.



“Wei, jom main bowling. Pastu tengok wayang.”

“Ok gak tu cadangan ko leh diterima pakai gak Yaya.”

“Jap sebelum tu pe kata kita g melantak lu.” Yana lak bagi cadangan.

“Jom la kang nak main bowling tak larat lak nak angkat bolanye.”

“Jom KFC.”

“Jom je janji perut aku dapat diisi. Lapo dah ni.”

“Ko ni Yana makan jer.”

“Biasa la nak hidup.”

“Dah jangan bising-bising g. Jom serang!!!!!!!!!”

“Wei, duk kat belakang la. Kerusi best sket. Dah aku ngan Yana g order makanan. Korang nak makan pe?”

“Aku nak Zinger bege. Ko lak Qure nak makan pe?”

“Aku nak snack plate la. Original ok.”

“Baik mem.”

“Yana ko bawak ni. Aku bawak ni ok tak?”

“Mana-mana la wei, yang penting perut aku diisi.”

“Ko jalan la dulu. Aku follow ko dari belakang. Elok-elok sket bawak tu.” tengah syok bawak dulang tetibe jer aku terasa badanku cam dilanggar manusia. Memang la manusia takkan antu lak kan.

“Alamak…. Abis baju aku. Woi buta ke? Jalan tu pandang la orang.” tetiba jer mamat ni sound aku. Pastu mengomel sesorang.

“Sory la bro tak sengaja la. Masalahnya awak tu yang jalan menonong je. Mata pown ke lain.”

“Hei, pompuan ko tu yang mata ke mana. Abis basah baju pakwe aku. Memang sah ko ni buta tau. Sayang are you ok?” tetiba jer pompuan ni sound aku. Kerek tul minah ni. Dah la tu mengedik semacam, geli aku tengok. Baju dah la cam tak cukup kain. Koyak sane sini. Sekeh baru tau.

“Halo cik kak. Sesedap rasa je cakap aku buta pehal. Ko ngan pakwe ko sama je. Kang ngan ko skali aku simbah air ni kang.” panas je ati aku saat ni. Salah sendiri nak main tuduh-tuduh lak.
Jalan tak pandang depan memang la cam gitu. Dah tau tempat sempit leh lak nak berkepit berpeluk-peluk. Pastu langgar aku yang dah sedaya upaya ketepi bagi laluan. Makwe dia kalau kecik takpe ni badan pon cam hippo. Hehe. Jahat lak aku ni sempat je mengutuk.

“Ok dah-dah. Takyah nak besar-besarkan hal kecik ni. Lagipun baju ko basah sket jer bro.
Takyah nak kecoh-kecoh la. Wat malu orang je. “ nasib baik Yana datang selamatkan keadaan. Kang tak pasal-pasal belaku peperangan tadi.

“Mane boleh. Sesedap rasa korang je. Sapa nak ganti baju pakwe aku ni. Kan Sayang?”

“Takpe la Honey. Biarlah malas nak gaduh. Jom la.”

“Jom la Sayang. Hemmm…” amboi sketnyer panjang dia eksen ngan aku. Siap jeling g tu. Cam cantik jer.

“Dah la Una, ko g duduk. Aku g amik order lain lak.”

“Kau ok ke Una?”

“Ok la. Tapi sakit hati ngan pompuan tu je. Bengang jer aku. Rasa nak hempuk-hempuk je ngan kerusi.”

“Dah la tu. Biar je la. Tapikan aku cam kenal la ngan mamat tu tadi. Diakan senior kita. Em…tak silap aku dia amik course same kita gak just dia amik degree je la.”

“Mane kau tau ni? Pandai je ko ni Yaya.”

“Betul la. Aku kan ramai member senior n junior. Pompuan tu lak tak silap aku dia dak intake kita gak tapi dia dak akaun.”

“Lagi pe yang ko tau?”

“Ek eleh, Leh lak menyampuk Yana ni. Meh letak lu air tu dulu.”

“Jap aku pun cam kenal gak mamat tu tadi. Die senior kita kan?” serentak la kiteorang angguk pale.

“Dia la yang mamat popular yang diminati oleh kaum hawa kerana imejnyer yang stylo ngan pandai tu. Dah la tu nsem n jambu jer. Tapi dengar kate dia ni kaki perempuan.”

“Banyak la ko aku tengok dia tadi tak nampak pon jambu. Berjambul adalah aku tengok mamat tu. Dah la tu pompuan tu sakit mata aku tengok. Tergedik-gedik aku tengok. Baju pon tak cukup kain.”

“Dah la korang ni senyap la. Makan cepat.” mak aih…Qure marah dah. Semua sekali diam terus pastu.

Seterusnya kitaorang g main bowling la pe g. Cume wayang je tak sempat nak g tengok. Mood dah ilang lak. Main bowling tadi pon best gak la coz dapat membayangkan cam aku baling bola bowling tu kat dorang. Dapat gak ilangkan tensen n kebengangan aku kat dorang.

Pastu kitaorang pon balik la ke Unisel. Maklum la nak balik ke sana dah makan masa dekat 2 jam gak la. Dah balik tu cam bese la mandi n solat. Pastu tido la pe g. Sok kena bangun pagi de kelas kul 8.30 pagi. Nasib baik takde kerje nak diwat.

“Korang aku nak g jumpe Pn.Akma jap.“

“Ko nak g sorang ke? Jalan kaki ke?“

“Ye la. Bukan jauh pon. Aku nak g perjumpaan mentor n mentee la. K chow.“

“Ok. Elok-elok tau jalan tu. Kalau jatuh tangga bangun sendiri.“

“Amboi-amboi sedapnya mulut tu ek. Doakan aku jatuh ek. Dah la malas nak layan korang. Ok aku gerak dulu. Bye.“

Tapi tak sangka betul la pe yang dorang cakapkan tu jadi kat aku. Tengah syok-syok turun ngan penuh hati-hati. Tetiba je camner ntah tak kena gaya aku tergelincir. Nasib aku baik agaknya ada orang selamatkan aku dari jatuh ke bawah. Kalau tak maunya aku tergolek jatuh ke bawah tadi. Pe g betulkan kedudukan, pastikan anda nampak cun jap.

“Thanks selamatkan saya tadi."

“No hal la. Benda kecik jer. Kang jatuh tadi tak pasal-pasal jatuh cam nangka busuk. Nangka busuk pon tak macam awak.“ Amboi sesedap mulut je kutuk aku. Jap macam kenal je mamat ni. Tengok jap...Oh...Tidak!!!!!!!!!!!!

4 komen:

Tanpa Nama berkata...

:D

atashi79 berkata...

:)) wa hahaha...lawak sey

Tanpa Nama berkata...

:))funny laa...

Tanpa Nama berkata...

citer ny ok.. best.. tp un y bhgian dialog tuw...
cbe tlis spe y tgh ckp.. pning r kpale x taw cpe y tgh ckp.. ag pown wtk byk.. x taw cpe y ckp..
soie klu trse... tp best citer nyh

To Use A Smiley In Your Comment, Simply Add The Characters Beside Your Choosen Smiley To The Comment: :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan