SeLaMaT DaTaNg ke BLog ButTerFly_GurL87

Kau Tetap Dalam Anganku


Aku tak sangka dari perkenalan melalui dunia chatting aku telah berkenalan dengan sorang mamat ni. Lebih tak sangka dia merupakan mat rempit. Cam tak caya lak mat rempit pon minat ke main chatting. Hehe.

Ijat Rempit : Hye, leh berkenalan?
Gadis_87 : Hai, leh jer.
Ijat Rempit : nama apa?dok mana?
Gadis_87 : Panggil jer Una. Dok kat atas kerusi jer.Hehe.
Ijat Rempit : Tau la dok atas kerusi. Main-main lak awak ni. Saya tanye asal dari mana la.
Gadis_87 : Jangan la marah. Gurau jer la. Dok kat K.L la. Awak lak dari mana?
Ijat Rempit : Saya asal Johor. Umo brape? Saya 23 tahun.
Gadis_87 : Saya baru 19 tahun. Belaja g ke @ kije?
Ijat Rempit: Blaja g. Main chatting ni saje-saje ke atau de makne (cari pakwe) :p.
Gadis_87 : Saje je nak tambah kawan la. Pandai jer awak ni. Awak nak out la. Member ajak balik dah.
Sowy la wak. Len kali kita sambung g k.
Ijat Rempit : Ok. Jap kalu tu leh tak kita tukar nombor?
Gadis_87 : Nak watpe?
Ijat Rempit : Saje nak berkenalan lebih g. Kalu tak kisah la kan. Leh x?
Gadis_87 : Ok. 013-3334458.
Ijat Rempit : Ok. Thanks. Pe2 hal saya tpon atau sms awak k.
Gadis_87 : Ok. Bye,nak out dah. Assalammualaikum.




“Adoi banyaknya kije lec aku bagi mampus nak wat ni. Tu la sape suh tangguh kije g, kan dah kelam kibut nak wat.” Dah membebel lak sesorang, tak pasal-pasal orang cakap aku gila lak. Tiba-tiba kedengaran lagu PCD – Buttons menandakan mesej masuk.
“Ni sape lak kaco orang ngah bz ni.”
‘Hye. Watpe tu? Bz ke?’
‘Sudah spe lak ni tetibe mesej aku?’ gumam aku dalam ati.
‘Sape ni?’
‘Takkan tak ingat dah kot kat member? Baru brape ari tak chat. Ijat Rempit la wak.’
‘Awak ke. Sori la ingatkan sape. Sihat ke? Watpe tu? Kat mana ni?’
‘Sabo la tanya satu-satu soalan lu. Saya sihat. Tak watpe pon, ngah lepak ngan member je. Awak bz ke?’
‘Bz la gak. Banyak assignment tak settle g ni.’
‘Sori la kaco. Kalo cm gtu len kali saya mesej g k.’
‘Ok xpe xkisah. Len kli kt msj g k. Sori, Assalammualaikum.’
‘Wa’laikumsalam. Bye.’
Alamak aih sori la Ijat tak dapat layan kau nak bersms. Banyak kije ni. Cepat settlekan sok kena anta.

Sejak dari ari tu kitaorang jadi makin rapat. Penah gak dia lamar aku jadi kekasih dia. Tapi aku tolak coz aku dah de yang empunya la. So kitaorang putuskan tuk berkawan je. Dah lama kawan dia cakap dia nak berubah nak tinggalkan keseronokan merempit. Lagipun dia nak taubat dari bertaruh dan menang perempuan. Dia nekad nak jual motor dia dan tukar kereta plak.

Bagus la tu. Syukur dia nak berubah. Hubungan kitaorang berjalan macam biasa je. Sampai satu masa aku dan pakwe aku gaduh mana taknye. Aku dapat tau die da hubungan ngan pompuan lain. Lastly putus secara baik je la.

Tak lama kemudian Ijat melamar aku lagi skali jadi kekasih atinya. Aku pon pk masak-masak sampai naik hangus dah rasanya. Aku terima je la. Hampir 2 tahun kami bercinta. Dia baik dan penyayang bagiku. Walaupun percintaan kami secara jarak jauh aku tetap sayangkan dia sepertimana dia menyayangi diriku ini. Aku tak pernah menaruh syak wangsaka pada die. Hubungan kami pon berjalan dengan lancar.

Aku skunk ni pon dah kije tapi hanya kerani sambilan je. Dia lak masih belaja g. dia amik degree kat UTM Skudai. Tapi kami dah wat perancangan tuk berkahwin lepas dia abis belaja dan dapat kije. Indah sungguh anganan kami. Betapa indahnya kurniaan Allah pada hamba-hambaNya, anugerah cinta yang diberikan padaNya.



Aku berjanji akan menunggu dia selamanya sehingga akhir hayat akan mencintai dan menyayangi dirinya. Tapi dalam keindahan percintaan kami juga tak terlepas dengan dugaan seperti mana insan lain yang dilamun cinta. Percintaan kami dihalang oleh kedua orang tuanya. Bagi keluargaku tiada masalah kerana ibubapaku tidak memilih. Mungkin aku datang dari golongan keluarga sederhana bukan sepertinya yang datang dari keluarga kaya.

Tapi aku tetap nyatakan aku tak kisah dengan kekayaan dia Begitu jugak dengan dirinya yang tak kisah memilih aku sebagai teman hidupnya. Tapi apakan daya, kerana masalah inikami hampir berpisah. Aku tak sanggup wat dia jadi derhaka pada ibubapanya. Tiap-tiap hari aku berdoa agar ibubpanya leh trime aku.

Paling sakit sekali bila dia khabarkan yang ibubapanya telah merisik sepupunya untuk dia Aku dah berputus asa sama skali tuk meneruskan percintaan kami. Tapi dia memberikan kekuatan dan berjanji akan menjadikan aku sebagai teman hidupnya. Aku akan dibawa berjumpa ibubapanya bila saja dia tamat belaja nanti.

Kami tekad meneruskan hubungan selagi dia atau aku tak berkahwin lagi. Tak lama kemudian hari jadiku akan tiba pada 22hb. Kami hanya berbual dan sms macam biasa. Sungguh mesra layanannya padaku. Betapa dia menyayangi diriku ini. Sehari selepas itu aku still sms dan bersembang macam biasa dengan dia. Sehinggalah pada malam itu kami bersms. Dia telah menanyakan soalan yang ku kira agak pelik jugak la.
‘Kalau kita xde jodoh camner ek?‘
‘Nape tanye camni? Kalau ditakdirkan antara kt xde jodoh nak wat cmner. Kne la time walaupun pedih.‘
‘Bukan ape parents abg sungguh2 nak kenankan abg ngan sepupu abg. Abg x sanggup tgglkan syg. Abg xleh hidup tanpa syg.‘
‘Xpe la bg kalau parents abg dah pilih sepupu abg nak wat cmner. Ikut la cakap parents abg.‘
‘Sedih la. Abis camner ngan syg? Syg leh time ke laki lain dlm hidup syg?‘
‘Memang sedih n perit nak time laki lain dlm hidup syg. Syg sygkan abg sgt2. Tapi kalu antara kt tetap xde jodoh kne la time.‘ menitik gak air mataku mengenangkan kisah cinta kami.

Esoknya, seperti biasa aktiviti kami ditempat masing-masing. Sehinggalah hari itu, 25hb pada pukul 7.15 petang merubah segalanya. Sewaktu aku mengadap tv tiba-tiba kedengaran lagu 1st Lady - Never Be Replaced menyanyi-nyanyi di hansetku. Aku pon segera mengangkatnya.

“Assalammualaikum“
“Wa’laikumsalam. Ni kawan Ijat ke?“
“Ye, ni kawan dia. Ni sape?“
“Ni adik dia. Saya nak bagitau Ijat dah xde kat dunia ni. Dia accident dan meninggal kat tempat tu jugak petang tadi kul 5.30. Dia kena gilis ngan lori.“
“Betul ke ni?“ kelam dunia ku rasakan. Betul ke apa yang aku dengar ni?! Ya Allah!!! Air mataku dah merembas keluar tak putus-putus.
“Betul la. Mana leh main-main benda ni.“
“ Tau x saya ni sebenarnya makwe dia. Dia naik apa time tu?“
“Tau. Dia penah cite dulu. Dia naik motor nak ke kedai. Agaknya time tu la dia kena langgar. Saya nak mintak maaf bagi pihak arwah kalau dia ada wat salah selama hayatnya dan maafkan parents kitaorang.“
“Saya maafkan segala kesalahan arwah dan parents awak. Maafkan saya tak dapat pergi sana. Saya takut kehadiran saya xleh ditime nanti. Cukuplah saya doakan dia dari sini.“
“Baiklah. Time kasih ye.“
“Sampaikan salam takziah saya pada family yer. Maafkan kesalahan saya jugak kalau-kalau kehadiran saya menyusahkan family awak. Time kasih sudi bagitau saya. Assalammualaikum.“

Klik!

Ya Allah! Betul ke apa yang dikhabarkan oleh adiknya tadi. Kenapa aku x dapat time ketiadaan kau lagi?
Baru semalam kita bermadu kasih. Musnah sudah segala impian kami. Sampai disini saja kisah cinta kami. Allah lebih menyayangi dirimu. Tenanglah dirimu disana. Aku disini akan meneruskan kehidupan tanpa dirimu disisiku lagi. Aku akan tetap mencintaimu selamanya. Takkan ada pengganti yang sama seperti dirimu. Kau tetap dalam anganku.........Al-Fatihah buatmu sayangku. Semoga kau ditempatkan dalam golongan yang beriman. Damailah kau disana.

Azie-Kau Tetap Dalam Angan Ku

Sekilas ku teringat
Detik-detik yang lepas
Indahnya perkasihan
Semacam ku rasakan
Tak sanggup rasanya
Sesaat ditinggalkan

Dan seboleh-bolehnya
Ku ingin mengikutmu
Walau ke lurah dalam
Aku sanggup terluka
Demi kerana sayang
Apa jua kurela
Jiwa dan raga

Engkau saja yang sentiasa
Bermain di fikiran
Tiap masa dan ketika
Tak terlintas di hati ini
Untuk curang kepadamu
Oh kekasih

Aku berharap pendirian engkau juga
Sama-sama pertahankan kebahagiaan
Walau diacu belati tajam mengugutku
Cinta aku kasih aku tetap untukmu
Sampai ke mati
Hanya itu mampu ku beri

Tersentak lamunan
Bila diri ini disentuh
Oleh seseorang
Ku cuba damaikan
Hati yang kian berkocak
Agar perasaan sedihku ini
Tidak nampak

Di pusara ini
Ku sedia berdiri
Bersama doa-doa
Tak putus kuhulurkan
Itulah tanda kasih...
Kasih yang sebenar

Wajah dan senyumanmu
Sentiasa kuangankan
Aduhai sayang oh...


Penulis say: Ni adalah cerpen saya kali ke-2.Sowy la kalu x brape besh citernyer. X byk dialog ke pe. Saya masih budak baru belaja menulis g.Tapi kisah ni kisah cinta sy yg sebenarnya. Tapi saya dah olah la sikit byk. X pandai nak tulis bile cite sendiri. Rase cm skema pon de bile tulis cite ni. Sowy le byk2. Pe2 pon....Takziah tuk family arwah dan Al-Fatihah tuk arwah.

1 komen:

Tanpa Nama berkata...

salam dik..
sabarlah kamu dalam menghadapi musibah..sesungguhnya apa yang terjadi pasti ada hikmah yang lebih baik untukmu..kesatkanlah airmatamu untuk yang tersayang..iringi doamu pada mereka yang kau sayangi..moga mereka tu dirahmati oleh yang Esa..

To Use A Smiley In Your Comment, Simply Add The Characters Beside Your Choosen Smiley To The Comment: :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan