SeLaMaT DaTaNg ke BLog ButTerFly_GurL87

Pakweku, Artis Pujaan! 8


“Juju, kau nak ikut aku pergi show Jerry tak?”

“Nak...nak...Bila? Kat mana?” soal Juju.

“Dekat Impiana Show. Nak ikut tak? Aku dapat 2 pas masuk kat sana,” ujarku lagi.

“Ye ke? Nak je ikut kau pergi tengok Jerry buat show...mesti hensem gila mamat tu...” Juju mula membayangkan Jerry yang berjalan atas pentas.

“Beranganlah tu.”


“Biasalah. Eh...kejap, kalau kita dapat pas masuk, siapa jaga dekat belakang nanti?”

“Takkan aku nak berkepit je dengan dia 24 jam, Din kan ada. So...dapatlah kita tengok Jerry nanti,” terangku. Juju menganggukkan kepala tanda faham.

“Tak sabarnya aku, bila shownya?” soal Juju lagi.

“Esok, pukul 8 malam.”

“Esok?!!!” Juju terjerit dengan agak kuat.

“Ju...cair taik telinga aku dengar kau menjerit tau,” bentakku dengan geram. Perit telinga kejap.

“Kau gila ke?” soalnya.

“Apa yang gilanya? Aku masih waras lagi ni,” balasku.
“Bukan tu maksud akulah. Esok ni, kita mana ada baju cantik-cantik nak pergi sana,” Juju mula memikirkan baju apa yang perlu dipakainya esok.

“Jom,” dia menarik tanganku.

“Nak kemana? Dah malam dah ni, esok jelah,” macam tau je apa yang difikirkan oleh si Juju ni.

“Eh...” Juju memandang ke jam yang melekat didinding.

“Nampak tak pukul berapa sekarang? Esok jelah kita pergi cari baju kau tu,” kataku dan bangun dengan malas masuk kedalam bilik, bukan apa, mata ni dah ajak masuk tidur.



“Ok tak yang ni?”

“Yang ni?”

“Bukan, kaler ni kot ok.”

“Seksi ke baju ni?”

“Sesuai tak dengan aku?”

“Juju, penatlah aku ikut kau shoping kali ni...” aku merungut sambil duduk mencangkung kejap atas lantai.

“Kau ni, sabarlah. Aku tak habis pilih lagi ni, cepatlah pilihkan yang mana satu sesuai dengan aku,” Juju menayangkan baju yang ke entah berapa kali padaku.
“Ju...kau ambik jelah baju kaler pink tu, dah sesuai pun dengan kau,” ujarku lambat-lambat.

“Betul ni? Kau pun pilihlah satu, aku belanja,” Juju memujukku dengan beria-ia. Setelah hampir 15 minit main perang-perang dengan Juju, akhirnya aku mengalah jugaklah. Kang merajuk pulak si Juju ni, dah satu hal pulak datang.

“Rin, sinilah. Aku rasa baju ni sesuai dengan kau,” Juju menayang sehelai dress hitam separas lutut padaku. Aku menggelengkan kepala, Juju menganggukkan kepalanya. Dah terpaksa mengalah lagi.

“Aku dah telifon Din tadi, dorang baru sampai sana,” ujarku sebaik saja talian dimatikan.

“Kita tak lambatkan?”

“Taklah, awal apa ni. Nasib baik kita berdua ‘cuti’, takdelah berkejar sangat.”

“Betul, betul, betul...” Juju mengajuk percakapan Ipin.

“Ju...aku rasa jantung aku berdebarlah. Rasa macam aku pulak yang ada show,” kataku sambil tertawa menahan debaran.

“Macam-macamlah kau ni Rin, dah jom turun. Kita dah sampai.”

“Eh...dah sampai ke?”

“Beranganlah tu, dah, jom masuk dalam.”



“Ju, seganlah. Ramai betul orang yang datang sini,” aku memegang kejap lengan Juju.
“Rilekslah kau ni, jom cari tempat duduk,” kami berjalan mencari tempat duduk.

“Eh...nak start dahlah,” Juju sedikit teruja. Aku tercari-cari kelibat Din dibelakang pentas. Tak nampak pun, terus kupalingkan muka ke pentas.

“Jerrylah wei, tengok tu,” Juju menunjukkan jari telunjuknya ke pentas. Aku terpaku dan terpukau sebaik saja melihat Jerry melangkah di atas pentas dengan penuh gaya.

“Hensemnya dia,” spontan aku terbisik perkataan itu.

“Dah jatuh cinta ke?” Juju berbisik ditelingaku, aku tersentak mendengar bisikan Juju.

“Kau ni, buat terkejut aku je, nasib baik aku tak melatah tau,” cemuhku.

“Yelah tu,” Juju membuat senyum nakal. Aku membalasnya dengan jelingan tajam.

8 komen:

ButTerFly_GurL87 berkata...

cte ni cm dh dpt jer byg2 kesudhnnya...
tp x tau ble leh sudhkan...huhu...

Tanpa Nama berkata...

pasal pe makin bosan
tak menarik sangat dah tak suspen
kalu bulan-hijau serious suspen

ButTerFly_GurL87 berkata...

hye tanpa nama....
cite ni baru permulaan...mmg agak membosankan...
tmbhn lg sy bdk bru blaja yg wat cte camni...huhu..

Tanpa Nama berkata...

cepatla smbong cite ni bestla :D

ButTerFly_GurL87 berkata...

huhu...cte ni t'pkse dhentikan seketika tuk bg laluan pd cte buruk...
nk abiskn cte buruk lu then bru smbg lik cte ni...
sorry....:(

yellow berkata...

laa..g2 ke..xpe2..lgpun cter buruk pun sy tgah ikut nie..kasi gempak2 yer kak butterfly..
tp nape n3 cter nie ckit sgt..bgla pjg2 lg yer..
papepon best cter ni..
gud luck always..;)

ButTerFly_GurL87 berkata...

tq yellow..
k sy akn cbe pnjgkan sume n3 novel..
tq 4 support..:-*

..:: Amethyst Gurlz ::.. berkata...

ok ButTerFly_GurL87..
aslkn nnr awk sambung citer ni..

To Use A Smiley In Your Comment, Simply Add The Characters Beside Your Choosen Smiley To The Comment: :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan