SeLaMaT DaTaNg ke BLog ButTerFly_GurL87

Buruk 5

“Woi...!!!Pekak ke?!” terdengar seseorang menjerit ditelingaku. Siapa pula ni? Orang tengah bersedih hati boleh pula jerit-jerit dekat telinga aku. Kutolehkan biji mataku ke tepi dimana terdapat sesusuk perempuan ditepiku.

“Apa kau nak? Dahlah kau rampas suami aku. Berani kau tengking aku.” Dengan penuh garang aku memarahinya, siap tonyoh hidung dia lagi.

“Apa kau merepek ni?”

“Boleh pula kau tanya aku balik. Siap kau, aku kerjakan.” Aku menyinsing lengan kemejaku hingga ke siku ala-ala minah ganster gitu.

“Kejap...kejap...apa yang kecoh-kecoh sangat ni?” muncul suami kesayanganku menyelamatkan keadaan yang tegang.

“Abang, jangan tinggalkan saya bang.” Aku memegang kakinya dan merayu padanya. Spontan saja semuanya berlaku sebaik saja aku lihat mukanya.

“Abang? Bila masa aku kahwin ni? Kenapa dengan dia ni?” suamiku menanya pada Sherry yang berada disebelahnya.

“Tak tahulah bos, saya pun kena serang tadi. Sewel gamaknya dia ni.” Selamba Sherry mengutuk aku. Aku masih kejap memegang kakinya dan air mata berserta hingus meleleh menjatuhi ke mukaku.

“Em....Tasha....!!!!!!!!Wake up..!!!” macam dicucuk oleh wayar letrik badanku terus tegak berdiri. Memandang sekeliling, ramainya manusia. Aku kat mana ni ek?

“Kat mana ni?” aku yang tengah blur dengan hingus meleleh dari hidung berserta air mata yang bersisa bertanya pada mereka semua.

“Awak kat ofis sekarang ni. Saya bos awak. Masuk dalam bilik saya sekarang!!!” dia mengarahku dan mengheretku masuk ke dalam pejabatnya. Aku yang masih terpinga-pinga hanya mengekori saja langkahnya.

“Ok, tutup pintu. Pastu awak boleh ke basuh muka awak kat dalam toilet saya.” Arahnya. Aku macam kerbau dicucuk hidung hanya mengekori saja arahanya.

Aku masuk ke dalam tandas dan membasuh mukaku. Habis luntur gincu yang kupakai. Apa nak dikisahkan. Mukaku lap hingga kering, selasai semua tu. Aku kembali ke tempatnya dan duduk di depannya.

“Dah segar ke?” aku menganggukkan kepala.

“Awak sedar sekarang awak kat mana?”

“Ofis, bos.”

“Siapa nama awak?”

“Fiona Natasha.”

“Apa awak buat hari ni?” soalnya lagi.

“Saya buat kerja macam biasa, bos.” Jawabku lancar.

“Kerja apa yang awak buat? Berangan ke?”

“Ya, eh...eh...bukan. Saya masukkan data dalam rekod.” Kalut aku menjawab.

“Ye ke? Saya tak rasa awak buat satu kerja dalam satu masa. Awak ada buat kerja sampingankan? Awak berangan time kerja.” Katanya lagi.

“Maafkan saya bos. Saya mengaku saya berangan, tapi saya tak sedar tu semua. Benda tu berlaku bila saya rasa mengantuk atau letih buat kerja. Otak saya dengan laju akan berada ditempat lain. Saya takkan berangan lagi lepas ni.” Dengan pantas dan panjang lebar aku menjawab sebelum dia sempat berkata apa-apa lagi.

“Aik, sikit saya tanya. Banyak awak jawab. Janji tak buat lagi lepas ni?”

“Saya tak janji. Sebab kalau saya janji nanti terbuat lagi. Berdosa pula saya. Apa yang saya boleh cakap ialah, saya akan cuba untuk tidak melakukan kesalahan yang sama berulang kali.” Aku menarik nafas panjang.

“Baik, saya pegang kata-kata awak.” Dia tertawa lepas tu membuatkan aku sekali lagi terpinga-pinga.

“Kenapa bos gelak? Ada apa-apa yang kelakar ke pada saya?” soalku dalam keadaan pelik melihatnya.

“Takde apa. Cuma saya rasa nak tergelak dengar kata-kata awak tadi.” Dia menyeka air mata yang mengalir ditepi matanya.

“Saya cakap sikit laju dan banyak yang awak cakap. Saya akui awak ni jujur. Mengaku kesalahan yang awak lakukan.” Dia kembali serius. Tak paham aku dengan dia ni.

“Ada apa-apa lagi ke bos?” soalku.

“Takde apa. Tapi ingat jangan buat lagi tahu.”

“Baik bos. Saya mintak diri dulu.”

“Ok.” Dia tersenyum padaku.

“Tengoklah tu. Cinderella kita dah keluar, tak malu betul. Ada ke patut berangan jadi bini bos. Tak ‘seswai’ langsung.” Perli Sherry sebaik melihat aku yang telah keluar dari bilik bos.

“Betul tu. Lainlah kalau kau yang jadi bini bos. Baru seswai you, together-together.” Sambut Aina yang kaki ampu si Sherry. Mulut jahat betul dorang ni. Aku mempercepatkan langkah kakiku.

“Eh...nantilah dulu. Dengar sini, aku nak bagi kau amaran. Jangan kau berangan nak jadi bini bos atau...whateverlah. Cermin diri kau tu dulu, muka buruk macam kau ni. Ada hati nak jadi bini bos. Kalau kau tu cukup lawa macam aku ni takpelah juga.” Dia mememberi amaran padaku.

“Mulut busuk.” Selamba aku mengutuk dan berlalu.

“Hei...nanti. Apa kau kata aku. Mulut busuk.” Dia cuba mengejar aku yang dah jauh ke depan. Belum pun jauh dia bergerak, bos dah panggil dia masuk dalam bilik. Jangan fikir lain, tak baik tau.

6 komen:

Anonymous berkata...

ceh.. mimpi rupanya... hehe...
teringin jd bini bos...

nurhakim berkata...

hahaha..
xsngka tul lah...
rupanya fiona mmpi je...
klau jdi btul2 pn ok gak...hihii

Miss Kira berkata...

la..
mimpi shj..
hehehe..
musti mlu gila kan..
cpt smbg ya.

cyah berkata...

haha malu gila seh

Dyra berkata...

huhu..bestnye.
kreatifnye penulis (^_^)

yanty_yoshicat berkata...

hahaha... dh agk dh... mst tasha ni berangan, dia kan suka berangan... tambah lak br blk lunch dgn bos encem... hehehehe

To Use A Smiley In Your Comment, Simply Add The Characters Beside Your Choosen Smiley To The Comment: :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Komen